مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 14:102023-11-27حوادث

جولان قاتل نامریی در سرمای زمستان/ مردم قاتل خاموش را شناسایی کنند


«قاتل خاموش» تعبیری است برای گاز مونوکسیدکربن که با انتشار در فضای بسته، هر سال جان صدها نفر را در کشور می گیرد؛ گازی بی رنگ و بی بو که تنفس آن با کم شدن سطح هوشیاری همراه است و همین موضوع احتمال مرگ و میر ناشی از این مسمومیت را بالا می برد.

- خبرگزاری فارس_تبریز؛ کتایون حمیدی: وقتی اسم قاتل می آید، ذهن همه به سمت یک سری شاخص ها می رود که از یک قاتل تصور می کنیم و اکثرا هم مغزمان در این شاخص ها با یکدیگر مشترک است؛ مثلا یک فرد سراسر سیاه پوشیده گیوتین و تفنگ به دست؛ یا فردی که با چاقو سر می برد و یا طنابی دور گردن مقتول انداخته و هر چه زور دارد می زند تا او جان دهد.

  همه این تصورات را در گوشه ای از ذهن تان نگه دارید که می خواهم از یک قاتل معروفی بگویم که بغل گوش همه مان است؛ قاتلی خاموش، آرام، بی رنگ، بی بو اما وحشی و بی رحم.

  این قاتلی که از آن حرف می زنم هم چهره ای زیبا دارد و هم کریه؛ و این خود ما هستیم که با چهره خوب او آشنا شویم و یا چهره بدش را بخواهیم.

  قاتل قصه ما که بیشتر با نام گاز مونوکسید کربن می شناسیم، هر سال زخمی سخت بر جان خانواده ها می زند؛ او بارها آفتاب تازه طلوع شده را برای همیشه برای خانواده ای غروب کرده است، بارها شده که هوای مرده را پاشیده به ریه ها و مچاله ات کرده در چنگال مرگ.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان قاتل نامریی در سرمای زمستان/ مردم قاتل خاموش را شناسایی کنند

جولان قاتل نامریی در سرمای زمستان/ مردم قاتل خاموش را شناسایی کنند