مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 09:352023-12-11اقتصادي

برنامه های غیرواقعی برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر


هاشم اورعی استاد دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با ایلنا، با بیان اینکه طی 20 سال گذشته کل انرژی تجدیدپذیر در کشور 1080 مگاوات و از این میزان انرژی بادی تنها 300 مگاوات است، اظهار داشت: اگر این روش ادامه پیدا کند ما باید احداث نیروگاه های تجدیدپذیر را متوقف و تعطیل کنیم چون اقتصادی نیست.

برنامه های غیرواقعی تولید تجدیدپذیرها وی افزود: گفته شده که تا پیک سال آینده 4500 مگاوات باید به ظرفیت انرژی تجدیدپذیر اضافه شود اما واقعیت اینکه اگر به روند کار نگاه کنیم این کار نشدنی است، از سوی دیگر در وزارت نیرو عنوان شده که 10 هزار مگاوات تجدیدپذیر خواهیم داشت و شورای عالی انرژی 20 هزار مگاوات را هم اضافه کرده و این در حالی است که ما از زمان طرح این برنامه تنها 2 درصد را اجرا کردیم و این نشان می دهد که بر اساس تفکر پیش نمی رویم.

مصرف انرژی منهای رشد ناخالص ملی استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: در برنامه هفتم عنوان شده باید 8 درصد رشد اقتصادی سالانه داشته باشیم و بخش صنعت 8.

5 درصد و 23 درصد صادرات غیرنفتی هر سال باید رشد داشته باشد اما سوال اینکه صنعت انرژی را می بلعد، از کجا قرار است نیازش تامین شود، ما اکنون در تمام بخش های انرژی در زمان های خاصی ناترازی داریم، در 6 ماه اول سال جاری متوسط مصرف بنزین 116 میلیون لیتر در روز و ظرفیت تولید 115 میلیون لیتر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های غیرواقعی برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر

برنامه های غیرواقعی برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر