مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 14:452023-11-27سياسي

اولین نسخه تعزیه در ایران مربوط به اواخر قاجار است


چهارمین پیش نشست تخصصی همایش علمی هیأت و آیین های مذهبی با عنوان «کرسی علمی ـ ترویجی جغرافیای تاریخی شبیه خوانی (تعزیه) در ایران» برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، چهارمین پیش نشست تخصصی همایش علمی هیأت و آیین های مذهبی با عنوان کرسی علمی ـ ترویجی جغرافیای تاریخی شبیه خوانی (تعزیه) در ایران با ارائه مسلم نادعلی زاده عضو هیأت علمی دانشگاه اهل بیت(ع) و با حضور منتقدان و صاحب نظران محمدرضا سنگری عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سعید طاووسی مسرور عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رضا بیات عضو هیأت علمی دانشگاه شهید رجایی در دانشگاه اهل بیت(ع) برگزار شد.

بررسی تاریخچه تعزیه خوانی در ادامه مسلم نادعلی زاده عضو هیأت علمی دانشگاه اهل بیت(ع) در تبیین اهمیت مفهوم جغرافیای تاریخی اظهار کرد: ترکیب جغرافیای تاریخی، ترکیب نسبتا جدیدی در پژوهش ها است.

از این رو در این جلسه در رابطه با پراکندگی جغرافیایی شبیه خوانی در ایران نکاتی را ارائه می کنم که در آینده می توان از این پراکندگی جغرافیایی و از منشأهای آن، مطالعات مردم شناسانه داشت و علت یابی کرد که برای مثال چرا از این جغرافیا، این نمایش مذهبی پدید آمده و شکل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین نسخه تعزیه در ایران مربوط به اواخر قاجار است

اولین نسخه تعزیه در ایران مربوط به اواخر قاجار است