مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:202023-12-03اجتماعي

کدام خطوط مترو برای تردد معلولان مناسب تر است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی افزود: خط پنج از منظر پوشش هر 2 سکو توسط آسانسور با میزان 92درصد، خط یک با 62 درصد و خط 2 با 59 درصد، - مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: 92 ایستگاه معادل 60 درصد از 155 ایستگاه خطوط هفتگانه مترو تهران و حومه به امکاناتی، چون آسانسور، خطوط بساوایی، نشانه، علائم و میله های دستگرد به منظور سهولت در تردد معلولان و افراد خاص تجهیز شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی افزود: خط پنج از منظر پوشش هر 2 سکو توسط آسانسور با میزان 92درصد، خط یک با 62 درصد و خط 2 با 59 درصد، مناسب ترین خطوط برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت هستند.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر توجه ویژه ای به مناسب سازی مترو برای معلولان شده و در این راستا، افتتاح ایستگاه های جدید منوط به داشتن آسانسور شد تا افرادی که با ویلچر وارد مترو می شوند با پله های ثابت یا برقی مواجه نشوند و بتوانند با آسانسور به سکوی ایستگاه برسند.

درستی با اشاره به اینکه در ایستگاه های قدیمی مترو فضای کافی برای آسانسور در نظر گرفته نشده و در برخی از ایستگاه ها نیز آسانسور ها به دلیل مشکل دریافت مجوز استاندارد، فعال نیستند گفت: از مجموع 155 ایستگاه در حال بهره برداری، 29 درصد، دارای آسانسور فعال و تحویل شده برای بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام خطوط مترو برای تردد معلولان مناسب تر است؟

کدام خطوط مترو برای تردد معلولان مناسب تر است؟