مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 10:052023-11-30سياسي

آخرین وضعیت تدوین سند هوش مصنوعی در ایران


طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، در قانون برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی مکلف به تهیه سند هوش مصنوعی شده اند و بر این اساس به همه دستگاه ها تکلیف شده ظرف سال اول برنامه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، هوش مصنوعی یعنی دستگاه ها را قادر کنیم از هوش انسانی تقلید کنند؛ این فناوری امروز در زمینه های بسیاری در حال رشد است و علاوه بر حوزه هایی مانند گوشی های هوشمند، در حوزه هایی که هیچکس تصور آن را نداشته نیز گسترش یافته است.

ماشین های دارای هوش مصنوعی قادرند حجم عظیمی از داده های به دست آمده از منابع مختلف را برای انجام طیف گسترده ای از وظایف، بررسی کرده و آنها را به کار ببرند.

گسترش هوش مصنوعی دوگانگی های متعددی نظیر خطرات و فرصت ها، انسان و ماشین، محدودیت ها و توانمندسازها ایجاد کرده است، بنابراین رگولاتورها باید با این موضوعات و عدم اطمینان برای ایجاد زیرساختی امن و ایمن برای توسعه هوش مصنوعی تعامل داشته باشند.

 در نهایت همزمان با رشد و توسعه این فناوری در جهان و البته در ایران، وزیر ارتباطات درباره گسترش استفاده از هوش مصنوعی اعلام کرد شورای عالی فضای مجازی به عنوان مرجع تصمیم گیری در این حوزه روی تدوین سند توسعه هوش مصنوعی کار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت تدوین سند هوش مصنوعی در ایران

آخرین وضعیت تدوین سند هوش مصنوعی در ایران