مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 22:102023-12-11اقتصادي

توسعه باغات در اراضی شیب دار راهکار جلوگیری از فرسایش خاک


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برای تولید دو سانتیمتر خاک هزار سال زمان نیاز است، گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک توسعه باغات در اراضی شیب دار و رعایت تناوب کشت ضروری است.

- ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برای تولید دو سانتیمتر خاک هزار سال زمان نیاز است، گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک توسعه باغات در اراضی شیب دار و رعایت تناوب کشت ضروری است.

سید عماد شاهرخی امروز، بیستم آذر ماه در همایش روز جهانی خاک که در سالن اجلاس دانشگاه لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از فرسایش خاک باید افزایش بهره وری را در دستور کار قرار دهیم، اظهار کرد: یکی از مؤلفه ها برای افزایش بهره وری و جلوگیری از فرسایش خاک اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در بالا دست است.

وی گفت: با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری علاوه بر ذخیره و نفوذ پذیری آب منابع زیر زمینی هم تقویت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برای تولید دو سانتیمتر خاک هزار سال نیاز است، گفت: برای جلوگیری از فرسایش خاک توسعه باغات در اراضی شیب دار و رعایت تناوب کشت ضروری است.

شاهرخی میزان فرسایش خاک در دنیا را سالانه 75 میلیارد تن دانست و افزود: ارزش هر یک تن خاک 28 دلار بوده، بنابراین سرمایه گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باغات در اراضی شیب دار راهکار جلوگیری از فرسایش خاک

توسعه باغات در اراضی شیب دار راهکار جلوگیری از فرسایش خاک