مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 08:152023-12-12اجتماعي

اجرای طرح مکمل یاری در مدارس دخترانه چهارمحال و بختیاری


رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: از جمله طرح های سلامت محوری که امسال در مدارس دخترانه استان اجرا می شود طرح آهن یاری و توزیع ویتامین دی است.

- بهنام اسماعیلی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از جمله طرح های سلامت محوری که امسال در مدارس دخترانه چهارمحال و بختیاری اجرا می شود طرح آهن یاری و توزیع ویتامین دی است.

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح در همه مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: قرص آهن توسط مرکز بهداشت در اختیار آموزش و پرورش و مدارس قرار می گیرد به نحوی که 16 عدد قرص آهن بین دانش آموزان برای مدت زمان چهار ماه توزیع می شود تا در هفته یک قرص آهن مورد مصرف فرد قرار گیرد.

اسماعیلی توزیع قرص ویتامین دی را از دیگر اقدامات اداره سلامت دانست و اضافه کرد: تعداد 9 عدد قرص ویتامین دی در بین دانش آموزان توزیع می شود که ماهی یک عدد مصرف می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری، کاهش تمرکز حواس، افت تحصیلی، خستگی زودرس و ضعف و سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابر بیماری ها از جمله مهم ترین عوارض کم خونی و فقر آهن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مکمل یاری در مدارس دخترانه چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح مکمل یاری در مدارس دخترانه چهارمحال و بختیاری