مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 17:152023-12-21اقتصادي

از هدر رفت 630 هزار مترمکعب آب در فارس جلوگیری شد


مدیر عامل شرکت آبفا فارس از نشت یابی شبکه های توزیع و انشعابات آب شرب در 6 شهر استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام علاوه برافزایش فشار شبکه های توزیع ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  علی جان صادق پوردر خصوص این خبر با اشاره به چالش جهانی کم آبی در سال های اخیر بیان کرد: بر اساس داده های بانک جهانی، میلیونها نفر در نقاطی از کره زمین زندگی می کنند که ذخایر آب کافی برای تأمین نیازهای روزمره شان وجود ندارد.

وی سه عامل مهم که وضعیت تأمین آب شرب را با چالش های جدی مواجه نموده است را آلودگی منابع ، اتلاف گسترده آب و تغییرات اقلیمی عنوان نمود و تصریح کرد: محدودیت منابع آب و دور از دسترس بودن آب سالم و بهداشتی باعث شده تا سالانه انسانهای زیادی در جهان براثر بیماریهای ناشی از آب آشامیدنی آلوده جان خود را از دست بدهند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به منشأ این عوامل افزود: گزارش انستیتوی بین المللی مدیریت آب نشان می دهد که 98 درصد از کمبود آب، وابسته به عوامل انسانی و تنها 2 درصد آن به دلایل طبیعی است.

وی ساختار معیوب شبکه های توزیع آب را از اهم عوامل انسانی موثر در هدر رفت آب دانست و گفت: چه در حین طراحی و چه در هنگام بهره برداری، عوامل طبیعی و یا غیرطبیعی باعث ایجاد خرابی در شبکه های آب می شوند که نتیجه آن نشت از مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هدر رفت 630 هزار مترمکعب آب در فارس جلوگیری شد

از هدر رفت 630 هزار مترمکعب آب در فارس جلوگیری شد