مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 14:102023-12-02سياسي

اندیشه های متفاوت توسعه، سعی در ایجاد تغییر فرهنگ را داشته اند


عضو هیئت علمی گروه انسان شناسی دانشگاه تهران گفت: از دهه 1940 اندیشه های متفاوت توسعه با درک خاصی از فرهنگ گاه از جنس مانع و گاه از جنس فرصت و پتانسیل سعی در ایجاد تغییر در فرهنگ را داشته اند.

- عضو هیئت علمی گروه انسان شناسی دانشگاه تهران گفت: از دهه 1940 اندیشه های متفاوت توسعه با درک خاصی از فرهنگ گاه از جنس مانع و گاه از جنس فرصت و پتانسیل سعی در ایجاد تغییر در فرهنگ را داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روح الله نصرتی، عضو هیئت علمی گروه انسان شناسی دانشگاه تهران در نشست نقد و بررسی کتاب انسان شناسی توسعه که به همت پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران در در محل این پژوهشکده برگزار شد، اظهار کرد: اگر روش های توسعه را از ابتدای شکل گیری اندیشه هایی تحت عنوان اندیشه های مدرنیزاسیون و نوسازی را مبنا قرار دهیم در این اندیشه ها الگوی ثابتی از توسعه و الگوی ایده آل و یک درک جهان شمولی از توسعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بدین معنا که تصویری که از توسعه تلقی می شود عمدتاً کشورهای توسعه یافته غربی، آمریکایی است که این مسیر را طی کرده اند، افزود: این کشورها در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و .

به چارچوب ها و ساختارهایی رسیده اند و هم اکنون کشورهایی که قصد دارند به چنین مزیت و موقعیتی برسند باید این مسیر را طی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشه های متفاوت توسعه، سعی در ایجاد تغییر فرهنگ را داشته اند

اندیشه های متفاوت توسعه، سعی در ایجاد تغییر فرهنگ را داشته اند