مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 13:152023-12-03اقتصادي

پیشنهاد دانشمندان آلمانی برای شکار موثر ماده تاریک


دانشمندان آلمانی، پیشنهادی را برای بهبود یک آشکارساز ذرات بنیادی ارائه داده اند که راه را برای جستجوی ذرات گریزان ماده تاریک هموار می کند.

- دانشمندان آلمانی، پیشنهادی را برای بهبود یک آشکارساز ذرات بنیادی ارائه داده اند که راه را برای جستجوی ذرات گریزان ماده تاریک هموار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ادونسد ساینس نیوز، یک گروه بین المللی از فیزیک دانان در پژوهش جدیدی، راهی را برای افزایش دادن حساسیت آشکارساز BabyIAXO پیشنهاد کرده اند که در حال حاضر در مرحله توسعه است.

از این فناوری برای جستجوی ذرات بنیادی فرضی موسوم به آکسیون (Axion) استفاده خواهد شد که گزینه های امیدوارکننده ای برای ماده تاریک در نظر گرفته می شوند.

وجود ماده تاریک از طریق مشاهدات نجومی متعددی آشکار شد که نشان دادند مقدار مشاهده شده از ماده معمولی، برای توضیح دادن مسیر ستاره ها و کهکشان های جهان ما کافی نیست.

نام ماده تاریک به این دلیل انتخاب شده است که نور را ساطع، جذب یا بازتاب نمی کند و همین ویژگی، تشخیص دادن آن را دشوار می سازد.

اگرچه ماده تاریک احتمالا حدود پنج برابر بیشتر از ماده معمولی در کیهان وجود دارد اما فیزیک دانان هنوز قادر به شناسایی ذرات بنیادی تشکیل دهنده آن نیستند و همین موضوع موجب می شود تا گزینه های عجیب و مختلفی را در نظر بگیرند که ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد دانشمندان آلمانی برای شکار موثر ماده تاریک

پیشنهاد دانشمندان آلمانی برای شکار موثر ماده تاریک