مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 08:512023-12-08پزشكي

سهم آلودگی هوا در مرگ و میر شهروندان اصفهانی


سید مهدی میرجهانیان، مدیرگروه سلامت محیط مرکزبهداشت استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با عوارض آلودگی هوا بر سلامت جسم انسان اظهارداشت: از عوارض آلودگی هوا می توان به بیماری هایی از جمله آسم، سکته مغزی، حملات قلبی، سرطان، زوال عقل، سرفه یا خارش چشم، عفونت های تنفسی، بیماری عروق کرونر قلب، بدتر شدن بسیاری از بیماری های تنفسی و ریوی، علائم افسردگی و رفتارهای خودکشی، مرگ زودرس و همچنان علاوه بر عوارض کوتاه مدت علائم بلند مدتی مانند ریزش مو، برونشیت، اختلالات خلقی و… اشاره کرد.

وی گفت: 15 تا 20 درصد مرگ طبیعی بالای 30 سال در شهر اصفهان مربوط به آلودگی هواست، می توانیم بگوییم تعداد مرگ منتسب به آلودگی هوای شهر اصفهان در سال (1401) به1630 نفر رسید.

میرجهانیان اشاره کرد: در استان اصفهان فقط 156روز هوای قابل قبول و از اوایل سال فقط 12 روز هوای پاک، 71 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 22 روز هم هوای ناسالم برای عموم داشته ایم.

مدیرگروه سلامت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان به مردم توصیه کرد: در زمان آلودگی هوا از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری کنند تا شرایط به حالت مطلوب برگردد، شهروندان تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم آلودگی هوا در مرگ و میر شهروندان اصفهانی

سهم آلودگی هوا در مرگ و میر شهروندان اصفهانی