مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-09فرهنگي

«قرمز» و جای خالی چاشنی های جذاب سینمایی


در زمانی که بحث بر سر لزوم تولید فیلم سینمایی از ژانرهای گوناگون و نگرانی از تک ژانری شدن سینما به مسئله ای جدی در سینمای ایران تبدیل شده است، - فیلمی همچون قرمز که مدتی است روانه شبکه نمایش خانگی شده، یادآور جای خالی بسیاری از گونه های جذاب سینماست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیلم قرمز که سال 1377 به کارگردانی فریدون جیرانی ساخته شد، تا همین چند وقت قبل در شبکه نمایش خانگی عرضه نشده بود و حالا مدتی است که طبق گفته تهیه کننده اش (غلامرضا موسوی) حق پخش آن برای چند سالی واگذار شده است.

اکران این فیلم که در زمان خود به فروش قابل توجهی رسید، با بازخوردهای متفاوتی همراه بود که بخشی از آن به فیلم برمی گشت و بخشی دیگر به فیلمسازش.

فریدون جیرانی پیش از قرمز سابقه مطبوعاتی داشت و از آنجا که خیلی زود وارد سینمای آماتوری شده بود، فیلمسازی و فیلمنامه نویسی را نیز شروع کرده بود اما در آستانه پنجاه سالگی بود که توانست دومین فیلم بلند سینمایی و به زعم برخی، نخستین فیلم سینمایی حرفه ای خود را بسازد تا از آن پس اسم و رسمی در سینما پیدا کند.

قرمز که تاکید شده بود روایتی داستانی از یک ماجرای واقعی است، از نگاه بعضی منتقدان سینمایی به خوبی از عناصر دلهره و وحشت بهره برده بود و با بازی محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی که ستاره های آن روزهای سینما بودند، به فیلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قرمز» و جای خالی چاشنی های جذاب سینمایی

«قرمز» و جای خالی چاشنی های جذاب سینمایی