مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 11:452023-11-23سياسي

کنس دشو آمل در تمبر ملی کشور ثبت شد


آیین رونمایی از تمبرملی جشنواره کنس دشو که درشهرستان آمل به عنوان یکی از آیین های محلی و سنتی در میان مردم شهرهای مرکزی مازندران سابقه کهن و تاریخی دارد در مسیر احیاء دوباره قرار گرفت.

- ایسنا/مازندران آیین رونمایی از تمبرملی جشنواره "کنس دشو" که درشهرستان آمل به عنوان یکی از آیین های محلی و سنتی در میان مردم شهرهای مرکزی مازندران سابقه کهن و تاریخی دارد در مسیر احیاء دوباره قرار گرفت.

آیین رونمایی از تمبر ملی جشنواره کنس دشو چهارشنبه شب یکم آذرماه، با حضور مسئولان اداره کل پست مازندران، مدیران دستگاه های اجرایی، اهالی فرهنگ، هنر و شهروندان آملی برگزار و از تمبر ویژه این جشنواره نیز به نام شهرستان آمل رونمایی شد.

کنس پزان و کنس دشو که روزگاری در کنار طعم شیرین، ترش و ملس میوه آن، میان مردم بومی و خانواده های مازندرانی وحدت و هم صدایی را به کام می آورد، امروز به موازات زندگی مدرن، تنها کهنسالان این مراسم را اجرا می کنند.

اجرای موسیقی محلی، خواندن شعرهای مازندرانی، همخوانی گروه های موسیقی استانی و سخنرانی برخی چهره های فرهنگی و اجتماعی درباره اهمیت حفظ و احیای خرده فرهنگ های رایج در روستاهای مازندران، از برنامه های این جشنواره بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنس دشو آمل در تمبر ملی کشور ثبت شد

کنس دشو آمل در تمبر ملی کشور ثبت شد