مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:052023-12-03پزشكي

مصرف شیر جلوی جذب ذرات آلاینده معلق را می گیرد؟


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مهم ترین ذرات معلق که با دریافت لبنیات به ویژه شیر در ارتباط هستند شامل سرب و جیوه و کادمیوم است و اگر این ذرات در هوا منتشر شوند با مصرف شیر می توان از جذب این آلاینده ها جلوگیری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اکبر رنجبرزاده معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی ایران در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت وگو درباره ارتباط آلودگی هوا و مصرف لبنیات اظهار کرد: مطالعات در این زمینه نشان می دهد که رابطه معناداری بین مصرف لبنیات و مونوکسید کربن و آلودگی هوا وجود ندارد.

وی افزود: آنچه که رعایت رژیم به ویژه لبنیات را در کاهش اثر سمی آلاینده های هوا دارای اهمیت می کند ارتباط با ذرات معلق در هواست و این آلودگی در کلانشهر ها عمدتاً توسط وسایل نقلیه تولید می شوند.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: منشأ اصلی آلودگی هوا در کلانشهر ها وسایل نقلیه هستند که ذرات آلاینده را منتشر می کنند و اینجاست که مصرف لبنیات می تواند مؤثر باشد.

رنجبرزاده اظهار کرد: مهم ترین ذرات معلق که با دریافت لبنیات به ویژه شیر در ارتباط هستند شامل سرب و جیوه و کادمیوم است و اگر این ذرات در هوا منتشر شوند با مصرف شیر می توان تا حدودی از جذب این آلاینده ها جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف شیر جلوی جذب ذرات آلاینده معلق را می گیرد؟

مصرف شیر جلوی جذب ذرات آلاینده معلق را می گیرد؟