مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 16:002023-12-04سياسي

زوار اربعین دیگر نمی توانند بدون بیمه از کشور خارج شوند


به گفته رییس کل بیمه مرکزی، ثبت نام زوار اربعین باید از طریق سازمان های بیمه ای انجام شود و زائران دیگر نمی توانند بدون بیمه نامه از کشور خارج شوند.

- به گفته رییس کل بیمه مرکزی، ثبت نام زوار اربعین باید از طریق سازمان های بیمه ای انجام شود و زائران دیگر نمی توانند بدون بیمه نامه از کشور خارج شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از الزامات برای مسافرت خروج از کشور، داشتن بیمه است و زائران اربعین هم باید برای سفرهای خود بیمه شوند.

در سفرهای گروهی این کار توسط مدیر انجام می شود، اما از آن جاکه در ایام اربعین بسیاری از افراد به صورت شخصی برای سفر اقدام می کنند، آگاهی از بیمه مسافرتی اهمیت دارد؛ کاری که در اربعین امسال به ثبت نام در سامانه سماح منوط شده بود.

در این راستا، علی استادهاشمی - رییس کل بیمه مرکزی - در حاشیه همایش بین المللی بیمه و توسعه اظهار کرد که مباحث کلان بیمه اربعین توسط وزارت کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

بیمه اربعین از طریق سمانه سماح انجام می شود که باید حمل ونقل عمومی کنترل می شد اما چند چالش وجود داشت؛ یکی از آنها این بود که سامانه سماح به دلیل حجم بالای ثبت نام قطع شد و یک میلیون و 300 هزار نفر نتوانستند بیمه شوند و 40 درصد زائران اربعین بدون اخد بیمه از کشور خارج شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوار اربعین دیگر نمی توانند بدون بیمه از کشور خارج شوند

زوار اربعین دیگر نمی توانند بدون بیمه از کشور خارج شوند