مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 16:052023-11-27پزشكي

واکسن سرطان از همیشه نزدیک تر است


شرکت های مشهور داروسازی جهان سخت به دنبال ساخت واکسن برای درمان سرطان هستند و برای دستیابی به آن به خود بدن متوسل شده اند که گویی دستاویز خوبی نیز برای درمان یکی از مخوف ترین بیماری های بشر است.

- شرکت های مشهور داروسازی جهان سخت به دنبال ساخت واکسن برای درمان سرطان هستند و برای دستیابی به آن به خود بدن متوسل شده اند که گویی دستاویز خوبی نیز برای درمان یکی از مخوف ترین بیماری های بشر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوزویک، همین طور که پژوهشگران سرطان مرزهای درک خود را از دانش پایه در مورد سرطان گسترش می دهند، شرکت های بیوتکنولوژی از آنچه قبلاً آموخته اند برای بسیج سیستم ایمنی انسان در برابر سرطان استفاده می کنند.

یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت ها، واکسن های سرطان هستند.

دانشمندان از هوش مصنوعی برای شناسایی جهش هایی در تومورهای سرطانی استفاده می کنند که سیستم ایمنی می تواند آنها را تشخیص دهد، سپس واکسن های شخصی سازی شده ای را ایجاد می کنند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بیمار طراحی شده است تا آنها را شکار کرده و از بین ببرد.

در سال 2017 شرکت مدرنا(Moderna) با همکاری شرکت غول داروسازی به نام مرک(Merck)، برنامه های خود را برای شروع آزمایش های انسانی با واکسنی شخصی سازی شده که تومورهای جامد را هدف قرار می دهد، اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن سرطان از همیشه نزدیک تر است

واکسن سرطان از همیشه نزدیک تر است