مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 17:152023-12-05اجتماعي

شکار یک سیاره غول پیکر عجیب!


این یافته شگفت انگیز است زیرا قبلا تصور می شد که کوتوله های قرمز، که بسیار کوچک تر از خورشید ما هستند، قادر به میزبانی سیارات بزرگ نیستند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، اخترشناسان سیاره ای عظیم را شناسایی کرده اند که به دور یک ستاره کوتوله قرمز، نوعی که معمولا در کهکشان راه شیری ما یافت می شود، می چرخد.

این سیاره که LHS 3154 b نام دارد، حداقل 13 برابر جرم زمین است و به دور ستاره ای به اندازه تنها 11 درصد جرم خورشید ما می چرخد، که دانشمندان را بر آن داشت تا در نظریه های چگونگی تشکیل سیارات در اطراف چنین ستاره های کوچکی تجدید نظر کنند.

این تحقیق که توسط سوورات ماهادوان، ستاره شناس ایالت پن، انجام شد و منتشر شد، نشان می دهد که نسبت جرمی بین این سیاره تازه کشف شده و ستاره آن بیش از 100 برابر بیشتر از نسبت بین زمین و خورشید است.

این یافته، شگفت انگیز است زیرا کوتوله های قرمز، که بسیار کوچک تر و کمتر از خورشید ما هستند، قبلاً تصور می شد که قادر به میزبانی سیارات بزرگ نیستند.

LHS 3154، ستاره میزبان این سیاره مرموز، تنها 50 سال نوری از زمین فاصله دارد.

علیرغم اینکه بسیار نزدیک است، با جرمی درست بالاتر از آستانه لازم برای پشتیبانی از همجوشی هیدروژن، به سختی آنقدر درخشان است که بتوان آن را به عنوان یک ستاره طبقه بندی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار یک سیاره غول پیکر عجیب!

شکار یک سیاره غول پیکر عجیب!