مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 14:002023-12-11سياسي

سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار می شود


به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه دوم، مراسم عزاداری و سوگواری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از سه شنبه 21 آذر تا یکشنبه 26 آذر ماه برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم عزاداری و سوگواری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار می شود.

مراسم سوگواری ایام فاطمیه دوم از سه شنبه 21 آذر تا یکشنبه 26 آذر ماه به مدت 6 شب، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی، با سخنرانی حجت الاسلام محمود ریاضت و مرثیه خوانی مجید بادکوبه برگزار می شود.

  همچنین در صبح روز شهادت آن حضرت مصادف با یکشنبه 26 آذر ماه ویژه برنامه اجتماع عزادارن فاطمی از ساعت 10:30 صبح با سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی و مرثیه خوانی سید علی حسینی نژاد در مصلای امام علی(ع) این بارگاه ملکوتی برپا خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) طبق بعضی روایات 75 روز پس از رحلت پیامبر(ص) و طبق بعضی روایات نیز 95 روز پس از رحلت آن حضرت بوده است.

بر همین اساس طبق روایات نخست روز 13 جمادی الاول و طبق روایات دوم، سوم جمادی الثانی به عنوان تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) عنوان شده است و عزاداریهای طبق روایت 75 روز به عنوان دهه اول فاطمیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار می شود

سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار می شود