مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 20:202023-12-19اقتصادي

طالبان بدنبال ایجاد نیروگاه های خورشیدی!


«مطیع الله عابد» سخنگوی وزارت انرژی و آب طالبان اخیرا اعلام کرده است که این وزارتخانه در راستای کاهش قطعی برق، 200 پروژه به ارزش چهار میلیارد دلار در بخش برق در پنج سال آینده اجرایی خواهد کرد.

- مطیع الله عابد سخنگوی وزارت انرژی و آب طالبان اخیرا اعلام کرده است که این وزارتخانه در راستای کاهش قطعی برق، 200 پروژه به ارزش چهار میلیارد دلار در بخش برق در پنج سال آینده اجرایی خواهد کرد.

همزمان با آغاز فصل سرما و افزایش قطعی برق در شهرهای افغانستان، سخنگوی وزارت انرژی و آب حکومت طالبان اعلام کرد: ما با با احداث نیروگاه های خورشیدی سعی می کنیم کمبود برق را جبران کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه ایرنا به نقل از طلوع نیوز، مطیع الله عابد سخنگوی وزارت انرژی و آب طالبان اخیرا اعلام کرده است که این وزارتخانه در راستای کاهش قطعی برق، 200 پروژه به ارزش چهار میلیارد دلار در بخش برق در پنج سال آینده اجرایی خواهد کرد.

این سخنگو در حالی از تولید برق خورشیدی در این کشور سخن گفته که افغانستان هنوز در تولید برق به خودکفایی نرسیده و برق مورد نیازش را از چندین کشور همسایه وارد می کند و همچنین بسیاری از شهرهای این کشور از جمله کابل در زمان اوج سرما و گرما با کمبود منابع برقی روبه رو می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان بدنبال ایجاد نیروگاه های خورشیدی!

طالبان بدنبال ایجاد نیروگاه های خورشیدی!