مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-17سياسي

نقل های متفاوت درباره مزار شریف حضرت زهرا (س)


نه تنها درباره تاریخ شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علی ها اختلاف وجود دارد که درباره مزار شریفشان نیز این تفاوت وجود دارد.

جمعی به بقیع، جمعی به روضه حضرت رسول (ص) و.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از جماران، بر طبق روایت معروفی (1) از امام صادق (علیه السلام) آمده است که آن حضرت در سال یازدهم هجری با گذشت 75 روز از رحلت پدر بزرگوارش دیده از جهان فرو بست: إِنَّ فاطِمَهَ (علی ها السلام) مَکَثَتْ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ (صلی الله علیه وآله) خَمْسَهَ وَ سَبْعینَ یَوْماً .

با توجّه به اینکه رحلت پیامبر اکرم در 28 صفر واقع شده است، باید شهادت آن بانوی عزیز در یکی از سه روز سیزدهم، چهاردهم یا پانزدهم ماه جمادی الاولی واقع شده باشد (با در نظر گرفتن احتمال کامل یا ناقص بودن ماه های وسط).

در حدیث دیگری آمده است که آخرین روز عمر شریف آن حضرت در روز سه شنبه سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجرت بوده است (2) و این حدیث مطابق عقیده کسانی است که می گویند فاصله میان رحلت پیامبر (ص) و شهادت حضرت زهرا (علی ها السلام) 95 روز بود.

در ذیل این حدیث آمده است: وَ کانَ سَبَبُ فَوْتِها أَنَّ قُنْفُذَ مَوْلی عُمَرَ لَکَزَها بِنَعْلِ السَّیْفِ بِأَمْرِهِ فَأَسْقَطَتْ مُحْسِناً وَ مَرِضْتَ مِنْ ذلِکَ مَرَضاً شَدیداً (3)؛ (سبب وفات آن حضرت این بود که قنفذ غلام عمر به دستور و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقل های متفاوت درباره مزار شریف حضرت زهرا (س)

نقل های متفاوت درباره مزار شریف حضرت زهرا (س)