مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-09بين الملل

دستور اوپک برای رد هر پیش نویسی علیه منابع اصلی انرژی جهان در کاپ 28


دبیر کل اوپک در نامه ای خطاب به اعضای این سازمان از آنها خواست هر پیش نویس توافقی در نشست اقلیمی کاپ 28 دبی با هدف حذف سوخت های فسیلی به عنوان منابع اصلی انرژی جهان را رد کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، هیثم الغیص ، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فوراً از اعضا و شرکای این سازمان خواست تا در مذاکرات آب و هوایی در نشست اقلیمی سازمان ملل متحد در دبی موسوم به کاپ 28   (COP28)   هرگونه توافقی را که سوخت های فسیلی را هدف قرار می دهد، رد کنند.

الغیص در نامه ای که مورخ چهارشنبه است و عصر جمعه توسط خبرگزاری ها منتشر شد، از اعضای سازمان  اوپک و هیئت های نمایندگی کشورشان خواست که به طور پیشگیرانه هر متن یا عبارتی را که انرژی، یعنی سوخت های فسیلی را به جای انتشار گازهای گلخانه ای هدف قرار می دهد، رد کنند .

الغیص ادامه داد: به نظر می رسد فشار بیش از حد و نامتناسب بر سوخت های فسیلی می تواند به نقطه عطفی با پیامدهای غیرقابل برگشت برسد، زیرا پیش نویس قطعنامه همچنان گزینه هایی برای حذف تدریجی سوخت های فسیلی دارد ؛ رییس اوپک تاکید کرد که این درخواست را با حسی نشان از اصرار شدید مطرح کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور اوپک برای رد هر پیش نویسی علیه منابع اصلی انرژی جهان در کاپ 28

دستور اوپک برای رد هر پیش نویسی علیه منابع اصلی انرژی جهان در کاپ 28