مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-11سياسي

صعود 51 پله ای ایران در شاخص های نوآوری جهانی در یک دهه اخیر


رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: موسسه ISC وظیفه رصد و پایش علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، کشورهای اسلامی و جهان را برعهده دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احمد فاضل زاده رییس مؤسسه ISC در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در تهران گفت: همراستا با رصد و پایش علم در سطح ملی و جهانی، رصد جایگاه فناوری و نوآوری نیز بسیار حائز اهمیت است.

کشور ها با توجه به ابرچالش ها و اولویت های پژوهشی و فناوری  خود در سطح محلی، ملی و بین المللی بایستی زمینه های تحقیق و فناوری های کاربردی مورد نیاز را مورد توجه قرار دهند.

     رییس مؤسسه ISC اظهار داشت: بر اساس گزارش سال 2023 سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) در خصوص اقتصاد های نوآور برتر، کشور های هند، ایران و قزاقستان در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته اند.

وی افزود: طبق گزارش­ های شاخص جهانی نوآوری، در بین کشور هایی که طی یک دهه گذشته بیشترین رشد و صعود را داشته اند، کشور جمهوری اسلامی ایران با 51 پله بیشترین صعود را از رتبه 113 به رتبه 62 داشته است.

در نمودار 1 تغییرات جایگاه چند کشور آسیایی در بازه زمانی 2023-2013 نشان داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود 51 پله ای ایران در شاخص های نوآوری جهانی در یک دهه اخیر

صعود 51 پله ای ایران در شاخص های نوآوری جهانی در یک دهه اخیر