مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 16:202023-12-19سياسي

رویکرد دولت در پیگیری سیاست همسایه ای مورد تایید کامل مجلس است


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دولت در پیگیری سیاست همسایه ای مورد تایید کامل مجلس شورای اسلامی است و بر اساس همین رویکرد وزیر پیشنهادی امورخارجه در مجلس توانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دولت در پیگیری سیاست همسایه ای مورد تایید کامل مجلس شورای اسلامی است و بر اساس همین رویکرد وزیر پیشنهادی امورخارجه در مجلس توانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همایش بین المللی سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به نقش مجلس در سیاست خارجی کشور اظهار کرد: نهادهای سیاسی متعددی در تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص سیاست خارجی ایران نقش دارند، بر اساس اصل 176 تعیین سیاست های امنیتی بر عهده شورای عالی امنیت ملی است و ترسیم خطوط کلی تر نیز بر اساس اصل 110 بر عهده رهبر انقلاب است که در آن در خصوص جنگ و صلح از اختیارات شخص رهبری سخن گفته شده است.

وظیفه اجرای بخش زیادی از موضوعات سیاسی بر عهده وزارت امورخارجه قرار دارد و سایر دستگاه ها نیز باید خود را با این وزارت خانه هماهنگ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد دولت در پیگیری سیاست همسایه ای مورد تایید کامل مجلس است

رویکرد دولت در پیگیری سیاست همسایه ای مورد تایید کامل مجلس است