مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 10:152023-12-21سياسي

یلدای ایرانیان مقیم مالزی با یاد و خاطره شهدای غزه برگزار می شود


رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی گفت: یلدای امسال با یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه و با عنوان برنامه فرهنگی «شب انار و زیتون» در پایتخت مالزی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی گفت:  آن چیزی که در پاسداشت یلدا حائز اهمیت است، پیروزی نور بر ظلمت است و ایرانیان بخاطر همین نور و روشنایی که بر تاریکی غلبه می کند، در این شب کنار هم جمع می شوند و جشن می گیرند.

وی با بیان اینکه ایرانیان باستان نور و روز را نماد نیکی و خوبی می دانستند، بیان کرد: به همین منظور اولین شب زمستان را پاس داشته و تکریم می کنند؛ زیرا  بلافاصله پس از این روز، روزها به تدریج بلندتر و شب ها کوتاه تر می شوند و این نوعی از پیکار نور و تاریکی برای آن هاست.

ارزانی اظهارداشت: امسال پاسداشت آیین کهن یلدا به دلیل حوادث تلخ و ناگواری که در غزه رخ داده است به صورت دیگری در رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به آیه 81 سوره هود أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ ، گفت: مراسم پاسداشت یلدای ایرانیان مقیم مالزی با یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه و به امید پیروزی جبهه حق برگزار خواهد شد؛ قطعاً برای رسیدن به این پیروزی و نور، باید سختی ها و مرارت های مسیر را پشت سر گذاشت تا نصرت الهی محقق ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یلدای ایرانیان مقیم مالزی با یاد و خاطره شهدای غزه برگزار می شود

یلدای ایرانیان مقیم مالزی با یاد و خاطره شهدای غزه برگزار می شود