مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 17:052023-12-03اقتصادي

بیشترین رشد بورس در 3 ماه گذشته امروز روی داد


در جریان معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه علاوه بر شکسته شدن رکورد رشد 3 ماهه بورس، ارزش معاملات خرد نیز درقله 6 ماهه قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز شاخص کل بورس تهران بیش از 33 هزار واحد بالا آمد که بیشترین رشد در 3 ماه اخیر است.

روند رشد بورس در روزهای گذشته، امروز نیز ادامه داشت و سهامداران امروز توانستند با معاملات خود از سد مقاومت شاخص کل در سطح 2.

1 میلیون واحدی عبور کنند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، 3 عاملِ نرخ فروش نفت، نرخ دلار و میزان صادراتی که دولت تعیین می کند، می تواند بر بازار سرمایه تاثیر زیادی داشته باشد.

یعنی با توجه به بررسی لایحه دولت و قوانین بودجه در سال های قبل، نرخ دلاری که در بودجه تعیین می شود، نرخ فروش نفت و همین طور عددی که دولت برای صادرات در نظر می گیرد، برای فعالان بازار، بسیار با اهمیت و اثر گذار هستند.

* عوامل تعیین کننده بودجه بر روند بازار سرمایه راضیه آرمند، کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تاثیر بودجه بر بازار سرمایه گفت: موضوع مهم در بودجه توجه به بحث مالیات هاست، دولت طی سال های اخیر با توجه به مسائلی که در فروش نفت و ورود ارز به کشور دارد، سعی کرده است که گزینه های دیگر درآمدی از جمله مالیات را پررنگ تر ببیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین رشد بورس در 3 ماه گذشته امروز روی داد

بیشترین رشد بورس در 3 ماه گذشته امروز روی داد