مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 07:452023-12-11بين الملل

ایروان-باکو در انتظار توافق صلح


مذاکرات روند صلح و دستیابی به یک توافق میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان یکی از موضوعات حل نشده در قفقاز جنوبی است که بعید به نظر می رسد با این روند تا قبل از پایان سال جاری میلادی به نتیجه برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وضعیت ناپایدار ارمنستان و شرایط داخلی این کشور و همچنین مواضع جمهوری آذربایجان و تعیین شروط نوشته شده و گاها اعلام نشده از سوی دیگر موجب شده تا دستیابی به یک توافق صلح از سوی این دو کشور قفقاز جنوبی با مشکل مواجه شوند و به رغم اظهاراتی که برای رسیدن به این توافق تا قبل از پایان سال 2023 مطرح کردند، کماکان چشم انداز روشنی را نمی توان برای آن ها متصور شد.

پس از آزادی 32 نظامی ارمنی توسط جمهوری آذربایجان، ایروان و باکو اخیرا طی بیانیه ای تمایل خود برای عادی سازی روابط و دستیابی به معاهده صلح مبتنی بر حاکمیت و تمامیت ارضی را مورد تاکید قرار دادند.

سید علی سقاییان سفیر سابق ایران در ارمنستان در گفت وگو با ایسنا در این زمینه توضیح داد: اگر فراز و نشیب هایی که بعد از بازگشت قره باغ به جمهوری آذربایجان وجود داشته را رصد کنیم، متوجه می شویم ایروان تمایل دارد در رابطه با مسائل نظامی با آمریکا و فرانسه ارتباط داشته باشد، از سوی دیگر باکو بعد از جنگ 2020 و بازگشت قره باغ به جمهوری آذربایجان دست برتر را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایروان-باکو در انتظار توافق صلح

ایروان-باکو در انتظار توافق صلح