مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 19:252023-12-04اقتصادي

جذب 500 میلیارد ریال اعتبار برای سد سرخاب و پیله سحران


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با جذب 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی از سوی معاونت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، 2 طرح آبیاری در پایاب سد سرخاب شهرستان نیر و سد پیله سحران به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل، نوبخت اژدری در آیین گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار کرد: با جذب 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی از سوی معاونت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، 2 طرح آبیاری در پایاب سد سرخاب شهرستان نیر به مساحت سه هزار و 530 هکتار و اراضی پایاب سد پیله سحران اردبیل به مساحت 2 هزار و 900 هکتار به بهره برداری می رسد.

وی افزود: همچنین در پایین دست سد یامچی اردبیل نیز با تامین 20 میلیارد ریال اعتبار، طرح آبیاری مدرن به مساحت 2500 هکتار پس از تکمیل نواقصات، سال گذشته به بهره برداری کامل رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: نگرش تخصصی و هوشمندانه به حفاظت از خاک زارعی ضروری است که هدر رفت خاک و کاهش حاصل خیزی، ایجاد و افزایش روان آب و سیلاب، آلودگی آب های جاری و زیرزمینی، افزایش رسوب گذاری در مخازن سدها و منابع آبی، کاهش بهره وری کشاورزی، مهاجرت و معضلات اجتماعی از پیامدهای فرسایش خاک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب 500 میلیارد ریال اعتبار برای سد سرخاب و پیله سحران

جذب 500 میلیارد ریال اعتبار برای سد سرخاب و پیله سحران