مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 12:062023-12-12اجتماعي

نفس ها بازهم به التماس می افتند!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، اینجا هوا کم است، برای نفس کشیدن، برای شفاف دیدن، برای حاضر شدن سر کلاس درس و مدرسه و حتی انجام کارهای عادی روزانه.

اینجا تلالو خورشید نه زرد طلایی، که خاکستری است ـ دودی است، قلب ها روشن، اما دیدگان تیره و تار است، اینجا هوا آلوده است.

به اینجای تقویم که می رسی ـ زمستان را می گویم ـ دوباره نفس ها برای بالا آمدن به التماس می افتند، دست و پا می زنند تا راهی برای رها شدن از قفسه تنگ سینه پیدا کنند، اینجا هوا آلوده است.

به اینجا که می رسی ـ اراک را می گویم ـ مازوت سوزی نیروگاه به نفس هایت دستور ایست می دهد و تو باید در شهری که آوازه صنعتی بودنش گوش فلک را کر کرده، تنها التماس کردن نفس هایت برای بالا آمدن را به نظاره بنشینی.

مازوت سوزی نیروگاه شازند    انتظار 100 روزه برای رسیدن به هوای پاک  به فصل سرمای اراک که می رسی 100 روز آلوده را پشت سر گذاشتی و باید 100 روز دیگر  انتظار بکشی تا شاید خورشید زرد طلایی تلالویی از خود نشان دهد.

عددها، کیفیت هوا را در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 9 صبح امروز برابر با 73 می نگارند اما شاخص لحظه ای کیفیت هوای اراک در همین ساعت برابر با 119 و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس ها بازهم به التماس می افتند!

نفس ها بازهم به التماس می افتند!