مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-05سياسي

تب برفکی در کمین دامداران جنوب کرمان


مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان نسبت به شیوع بیماری تب برفکی هشدار داد و از دامداران درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی از تلفات احتمالی جلوگیری کنید.

- ایسنا/کرمان مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان نسبت به شیوع بیماری تب برفکی هشدار داد و از دامداران درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی از تلفات احتمالی جلوگیری کنید.

دکتر علی احمدی در گفت و گو با ایسنا بیماری تب برفکی را از جمله بیماری های ویروسی مسری دام دانست و افزود: شیوع این بیماری خسارت های اقتصادی فراوانی را برای واحدهای پرورش دام به همراه خواهد داشت لذا باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از تلفات احتمالی جلوگیری شود.

وی شکاف بین سُم، تب، بی حالی، ریزش بزاق از دهان، لنگش و وجود زخم های تاولی در داخل دهان دام را از جمله علائم بیماری تب برفکی عنوان کرد و گفت: دامداران و صاحبان واحدهای پرورش دام توجه داشته باشند شیوع این بیماری در بین دام ها؛ باعث کاهش شدید تولید شیر و سایر تولیدات دامی، لاغری دام و سقط در آنها می شود و از این جهت خسارات اقتصادی برجای خواهد گذاشت.

مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان از دامداران و عشایر درخواست کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی در منطقه موارد بهداشتی را رعایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب برفکی در کمین دامداران جنوب کرمان

تب برفکی در کمین دامداران جنوب کرمان