مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:502023-11-22اقتصادي

برداشت زعفران در رشتخوار 50 درصد کاهش یافت


 مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار اظهار کرد: برداشت گل زعفران در این شهرستان در مقایسه با پارسال بالغ بر 50 درصد کاهش را نشان می دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی  مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار اظهار کرد: برداشت گل زعفران در این شهرستان در مقایسه با پارسال بالغ بر 50 درصد کاهش را نشان می دهد.

علیمردان خزاعی به ایسنا گفت: میزان سطح زیر کشت زعفران در سال قبل 6500 هکتار بود که در مجموع 9750 کیلوگرم محصول زعفران برداشت و 3500 کیلوگرم نیز به صورت تضمینی از زعفران کاران خریداری شد.

وی افزود: از سوی زعفران کاران 6000 هکتار از مزارع کشاورزی رشتخوار در سال جاری زیر کشت زعفران قرار گرفت که پیش بینی می شود برداشت زعفران در سال جاری 4000 کیلوگرم باشد.

خزاعی علت کاهش بیش از 50 درصدی برداشت گل زعفران امسال در مقایسه با سال گذشته در رشتخوار را ناشی از عواملی همچون سرمای شدید زمستان سال قبل، کاهش نزولات جوی و خشکسالی، بی آبی دو سال اخیر سد شهید یعقوبی، عدم تغذیه منابع آبی نظیر قنوات و چشمه سارهای فصلی به ویژه در ابتدای سال جاری و گرمای تابستان و همچنین کاهش سطح زیر کشت زعفران دانست.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار یادآور شد: به دلیل کاهش میزان بارندگی، دبی بسیاری از قنوات شهرستان کاهش یافت و مالکانی که از قنوات، مزارع زعفران خود را آبیاری می کردند نتوانستند مزارع را آبیاری ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت زعفران در رشتخوار 50 درصد کاهش یافت

برداشت زعفران در رشتخوار 50 درصد کاهش یافت