مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 21:052023-12-21اجتماعي

70 هنرستان تا سال 1407 در فارس ایجاد می شود


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال 1407 در استان فارس حدود 32 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستانی اضافه شده از این رو باید 70 هنرستان جدید در فارس ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مهدی کاظمی در کارگروه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای استان فارس در شیراز بیان کرد: 80 درصد از 960هزار نفری که سال گذشته در کشور شاغل شدند نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته اند و با مدرک دیپلم و دبیرستان مشغول به کار شده اند.

وی ادامه داد: نگاه و رویکرد ما در آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت همه دستگاه ها است.

او اظهار کرد: بر اساس سند تحول، 6 رویکرد مدنظر است که یکی از آنها اقتصادی حرفه ای است که به این مساله می پردازد و ما در دوره متوسطه اول با نگاه هدایت تحصیلی و مهارت محوری بتوانیم زمینه سازی کنیم که آموزش یک مهارت را در متوسطه اول و دوم نظری به صورت تخصصی دنبال کنیم که این منجر به رشد اقتصادی کشور می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:امروز یک میلیون و 184 هزار دانش آموز در هنرستان های کشور داریم که در این دولت 250 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان ها اضافه شده که این باید به یک میلیون و 770 هزار نفر برسد که این مستلزم این است که رشته ها در آموزش و پرورش متناسب با بازار کار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 هنرستان تا سال 1407 در فارس ایجاد می شود

70 هنرستان تا سال 1407 در فارس ایجاد می شود