مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 08:452023-12-13اجتماعي

المان های شهری رشت آمیخته ای از نوستالژی و تجلی منشور شهروندی


امروزه المان های شهری رشت فراتر از احجام و نمادهای شهری بوده و به نمادی جهت انتقال هویت، فرهنگ، اصالت و سنن دیرینه دیار مردمان گیلان است که در شهر رشت انواع اقسامی از آن ها را می توان مشاهده کرد و با آن ها مفتخرانه، - خبرگزاری فارس، رشت، حمیدرضا دنیادیده: المان های شهری نظیر مجسمه ها، تندیس و سردیس ها، یادبودها و یا موارد دیگر در اغلب شهرها به ویژه در میادین، پارک ها و همچنین بلوارها دیده می شوند.

المان های شهری اساساً ایجاد می شوند تا محیط شهری را زیبا، اندیشه ای را منتقل، جاذبه های گردشگری را ایجاد، به فضاهای شهری هویت و همچنین مناطق شهری را از یکنواختی و زمختی، خارج کنند.

استقبال خوب شهروندان و مسؤولان رشت از المان های شهری رشت به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران ازجمله شهرهایی است که مسؤولان و مردمانش استقبال بسیار خوبی از المان ها و نمادهای شهری کرده و شماری از آن ها را در جای جای این کلان شهر به ویژه در پیاده راه فرهنگی هسته شهر، میادین، بلوارها و پارک ها می توان دید.

رشت بدون المان ها بی معنا است رشتوندان در اغلب نقاط شهری، وجود المان ها در میدان ها، بلوارها و پارک ها را یکی از جاذبه های شهری می دانند و می گویند: رشت بدون مجسمه ها و المان های منحصربه فردش که خاصه بومی منطقه هستند، معنا ندارد و از دیدن آن ها حتی در سخت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المان های شهری رشت آمیخته ای از نوستالژی و تجلی منشور شهروندی

المان های شهری رشت آمیخته ای از نوستالژی و تجلی منشور شهروندی