مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 23:102023-12-20اقتصادي

استاندار گیلان: بندر مختص کشتی سازی در گیلان احداث می شود


استاندار گیلان با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی در حوزه کشتی سازی گفت: در سفر هیئت اقتصادی گیلان به روسیه مقرر شد به زودی یک بندر مختص کشتی سازی در گیلان احداث شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان امشب در گفت وگوی ویژه خبری سیمای مرکز باران اشاره به ساخت یک بندر مختص ساخت کشتی در گیلان اظهار کرد: در سفر هیئت اقتصادی گیلان به کشور روسیه مقرر شد به زودی یک بندر فقط مختص کشتی سازی در گیلان احداث شود که بسیار می تواند به اقتصاد استان و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

وی با بیان اینکه بنادر موجود در گیلان ظرفیت 15 میلیون تن صادرات را دارند، گفت: از این میزان ظرفیت تنها 20 درصد استفاده می شود که واقعا اندک است، به این منظور دولت برنامه ویژه ای برای افزایش صادرات کالا از سه بندر انزلی،کاسپین و آستارا در دستور کار دارد.

گیلان به قطب صادرات به روسیه مبدل می شود استاندار گیلان با تأکید بر اینکه گیلان در آینده به قطب صادرات به کشور روسیه مبدل می شود، افزود: برای تحقق این مهم در بخش حمل و نقل جاده ای در تلاشیم تعداد عبور و مرور کامیون های ترانزیتی را به یک هزار رسانده و محصولات کشاورزی را از طریق راه آهن رشت -کاسپین و سپس کشتی های کانتینر به بنادر آستراخان و داغستان صادر کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار گیلان: بندر مختص کشتی سازی در گیلان احداث می شود

استاندار گیلان: بندر مختص کشتی سازی در گیلان احداث می شود