مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 10:102023-12-06اقتصادي

اردبیلِ بی برف در گرم ترین پاییز نیم قرن اخیر


نمای بی برف دشت اردبیل و کوه سبلان امروزه بیشتر از هرچیزی به ذوق مردم می زند و کاهش چشم گیر بارندگی و افزایش دما در پاییز امسال این چهره بی برف و باران را برای اردبیل رقم زده است.

- خبرگزاری فارس اردبیل - حامدقادری: استان اردبیل در شمال غرب ایران از نقاط کوهستانی و سرد کشور محسوب می شود که براساس توپوگرافی و شرایط جوی در سال های نه چندان دور همواره در فصل پاییز شاهد بارش گسترده برف و باران می شد و این موضوع سبب خوشحالی اهالی شده و رونق کشاورزی را رقم می زد.

پاییز امسال یکی از بی بارش ترین و گرم ترین پاییزهای نیم قرن اخیر در این استان بوده و این روند تا اواسط فصل آخر پاییز نیز ادامه داشته است و کماکان اهالی منطقه امیدوارانه چشم به آسمان دارند تا شاید اواخر پاییز شرایط جوی دست خوش تغییرات شد.

کمتر ماه آذری پیش آمده که از بالا به دشت اردبیل نگاه کنیم و زمین های خشک و خالی و در کنار آن کوه سرافراز 4 هزار 811 متری بی برف را ببینیم که اکنون این منظره به شدت به ذوق هر بیننده ای می زند.

  علاوه بر نبود بارش برف در پاییز امسال، بارش باران نیز به شدت کم شده و این کاهش در مرکز استان نیز محسوس تر بوده است.

سال خوردگان و ریش سفیدان منطقه از آذر ماه های سرد و پُر برفی سخن می گویند که اردبیل طی سالیان گذشته به خود دیده است؛ اما شرایط فعلی منطقه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیلِ بی برف در گرم ترین پاییز نیم قرن اخیر

اردبیلِ بی برف در گرم ترین پاییز نیم قرن اخیر