مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 11:302023-12-05بين الملل

عضو مستعفی وزارت خارجه آمریکا: دو رو هستیم و بی چون و چرا به اسراییل سلاح می دهیم


«جاش پُل» عضو مستعفی وزارت خارجه آمریکا، از مشارکت این کشور در کشتار بی رحمانه جنگ غزه و باز شدن انبارهای تسلیحاتی واشنگتن به روی تل آویو به شدت انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمانیتورینگ گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو وزارت خارجه آمریکا که 18 اکتبر (26 مهر) در اعتراض به کمک های تسلیحاتی برای کشتار فلسطینیان از منصب خود کنار رفت، باز بودن درهای تسلیحاتی به روی اسراییل را محکوم کرد.

جاش پل به مدت 11 سال در دفتر امور سیاسی-نظامی وزارت خارجه آمریکا فعالیت داشت که وظیفه اصلی آن، امور مربوط به ارسال تسلیحات به شرکا و متحدان آمریکا است.

وی شامگاه دوشنبه (دیشب) با کریستین امانپور مجری شبکه سی ان ان مصاحبه کرد و به سوالات او درباره دلایلش برای استعفا توضیح داد.

وی 11 روز بعد از عملیات طوفان الاقصی که در تاریخ هفتم اکتبر (15 مهر) انجام شد، قید کار برای وزارت خارجه آمریکا را زد و به شدت علیه ارسال تسلیحات برای اسراییل موضع گرفت.

امانپور در ابتدای مصاحبه با جاش پل به سراغ اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ غزه رفت و از جاش پل درباره چرایی استفاده وزیر دفاع آمریکا از واژه شکست برای دادن هشدار به اسراییل سوال کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در یک همایش که در ایالت کالیفرنیا برگزار شد، تصریح کرد: اگر اسراییل از غیرنظامیان در غزه محافظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو مستعفی وزارت خارجه آمریکا: دو رو هستیم و بی چون و چرا به اسراییل سلاح می دهیم

عضو مستعفی وزارت خارجه آمریکا: دو رو هستیم و بی چون و چرا به اسراییل سلاح می دهیم