مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 14:152023-11-27دانش

ثبت 3 رقم جدید کیوی در گیلان توسط محققان ایرانی


گروه علوم باغبانی دانشگاه گیلان موفق به ثبت 3 رقم جدید کیوی در کشور شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استاد گروه علوم باغبانی دانشگاه گیلان به همراه تیم تحقیقاتی خود در مرکز تحقیقاتی کیوی دانشگاه گیلان برای نخستین بار در کشور توانست در قالب یک برنامه تحقیقاتی جامع و هدفمند 8 ساله به 3 نوع جدید میوه کیوی با گوشت زرد (طلایی) و طعم متفاوت دست پیدا کند که این سه نوع با اسامی طلوع (Sunrise)، گیلدا (Gilda) و زرین (Zarin) در نود و نهمین جلسه کمیته معرفی انواع این میوه، در مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور ثبت شد.

همچنین انواع جدید بر اساس استانداردها و با در نظر گرفتن نوع ذائقه مصرف کننده های داخلی و بین المللی اصلاح و معرفی شده اند.

میوه انواع جدید علاوه بر داشتن درصد قند بالا در زمان رسیدن (20 درصد)، بسیار آبدار، خوش طعم، با رنگ زرد درخشان، گوشت، رایحه مطلوب با ظاهری بازارپسند هستند، همچنین میزان ویتامین C آنها تقریبا دو تا سه برابر میوه کیوی گوشت سبز یا هایوارد است.

بنابراین، مصرف این میوه ها در داخل کشور ضمن جلب رضایت مشتری ها به دلیل داشتن طعم و عطر جدید و متفاوت، باعث بهبود سلامت فرد و جامعه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 3 رقم جدید کیوی در گیلان توسط محققان ایرانی

ثبت 3 رقم جدید کیوی در گیلان توسط محققان ایرانی