مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 13:252023-12-20پزشكي

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در شب یلدا


مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراط و تفریط در خوردنی ها و نوشیدنی ها در تمامی ایام سال از جمله طولانی ترین شب سال آسیب زاست و معتقدیم که رعایت بایدها و نبایدهای تغذیه ای در شب یلدا نقش مؤثری در حفظ سلامت و دوری از مسمومیت های غذایی دارد.

- زهرا اباصلتی اظهار کرد: با توجه به تنوع مواد خوراکی در شب یلدا، مصرف بیش از حد آنها، به خصوص در کودکان که دستگاه گوارش ضعیف تری دارند، مشکلات سوءهاضمه به بار می آورد.

وی تصریح کرد: با تلفیق مواد غذایی مختلفی که شب یلدا استفاده می شود به نوعی، بدن مقدار کافی از مواد مغذی مختلف را دریافت می کند، البته به شرط اینکه مناسب و به اندازه از این مواد خوراکی ها استفاده شود، در میان میوه ها، هندوانه و انار پای ثابت شب یلدا هستند که حاوی مقادیر با ارزشی از مواد مغذی هستند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انتخاب درست میوه های مصرفی هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: رنگ میوه ها به شکلی حاکی از دارا بودن یکسری مواد با ارزش در آن است، موادی که اثرات بسیار مناسبی بر بدن دارند و از بیماری های مختلفی مانند بیماری قلب و عروق یا انواع سرطان ها جلوگیری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در شب یلدا

بایدها و نبایدهای تغذیه ای در شب یلدا