مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 13:002023-12-19فرهنگي

اولین جشنواره نیشکر در صومعه سرا برگزار می شود


رییس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا از برگزاری اولین جشنواره نیشکر در این شهر خبر داد و گفت: این جشنواره اول دی ماه در سالن ورزشی شهید جلال رضایی روستای کلسر بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا برگزار می شود.

- ایسنا/گیلان رییس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا از برگزاری اولین جشنواره نیشکر در این شهر خبر داد و گفت: این جشنواره اول دی ماه در سالن ورزشی شهید جلال رضایی روستای کلسر بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا برگزار می شود.

علیرضا مهرگان در گفت وگو با ایسنا از برگزاری اولین جشنواره نیشکر خبر داد و اظهار کرد: اولین جشنواره نیشکر (سیاه شکر) ساعت 15 تا 20 اول دی ماه در سالن ورزشی شهید جلال رضایی روستای کلسر بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا برگزار می شود.

رییس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه این جشنواره شامل برنامه ها و غرفه های متعدد است، افزود: عرضه محصولات صنایع دستی، فروش محصولات بومی و محلی، نیشکر پزی نمادین، اجرای گروه آیینی و موسیقی سنتی، تقدیر از دهیاران و کشاورزان از جمله این برنامه هاست و همچنین از لوح ثبت نیشکر در فهرست میراث ناملموس کشور هم رونمایی می شود.

مهرگان بیان کرد: با توجه به اینکه نیشکر در روستاهای مختلفی از بخش مرکزی صومعه سرا کشت می شود، این جشنواره به نیابت از آن روستاها به میزبانی کلسر برگزار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین جشنواره نیشکر در صومعه سرا برگزار می شود

اولین جشنواره نیشکر در صومعه سرا برگزار می شود