مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 08:502023-12-07سياسي

وزیر میراث فرهنگی از سرنوشت «درخت بشیر صلح و دوستی» در تبریز می گوید


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سرنوشت «درخت بشیر صلح و دوستی» در تبریز می گوید.

- سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه سفر استانی خود به آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در خرداد سال 1401 از درخت بشیر صلح و دوستی که توسط یک هنرمند نامی تبریزی ساخته شده است رونمایی شد و بنده نیز قول انتقال این درخت را به سازمان ملل را در آن مراسم دادم.

وی با بیان اینکه این موضوع به صورت مستمر از جانب خود بنده مورد پیگیری بود، افزود: طبق گفته های مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی از تهران کارشناسان برای قیمت گذاری اعزام شدند و این مرحله انجام گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: نامه تایید به خانم جلالی، معاون صنایع دستی ارسال شده است و در روزهای آتی برای خرید و ارسال به سازمان ملل اقدامات انجام خواهد گرفت.

  گزارش فارس حاکی است، درخت بشیر صلح و دوستی اثر هنری حجمی است که به دست علی قنبری هنرمند منبت کار تبریزی به ارتفاع حدود چهار متر و در مدت 10 سال طراحی و اجرا شده و دارای بخش های مختلفی است که نشانه هایی از مفاهیم صلح و دوستی را به بیننده منتقل می کند.

این اثر هنری 40 شاخه دارد که عددی مقدس در تمامی ادیان به شمار می آید و نبی مکرم اسلام (ص) نیز در همین سن به پیامبری مبعوث ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر میراث فرهنگی از سرنوشت «درخت بشیر صلح و دوستی» در تبریز می گوید

وزیر میراث فرهنگی از سرنوشت «درخت بشیر صلح و دوستی» در تبریز می گوید