مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 10:252023-12-04پزشكي

عوامل موثر بر نارسایی زودرس تخمدان


متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره علل نارسایی زودرس تخمدان، گفت: در این باره حتی تا 90 درصد علتی پیدا نمی شود و در مواردی نیز جراحی تخمدان، - شیمی درمانی، رادیوتراپی و یا اختلالات ژنتیکی می تواند باعث ایجاد نارسایی تخمدان ها شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ملیحه عرب با اشاره به تعریف یائسگی زودرس، اظهار کرد: اگر فردی در سن حدود 51 سال، یک سال عادت ماهانه نشود یائسگی اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر این که یائسگی زودرس تعریف وسیعی دارد، افزود: اگر فردی در سن زیر 40 سال عملکرد تخمدانش کم شود، اصطلاحا دچار نارسایی زودرس تخمدان شده است.

به گفته این فوق تخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در برخی موارد دیده می شود که نارسایی تخمدان در برخی افراد حدودا در سن 40 سالگی یا کمتر رخ می دهد، این موارد می تواند با قاعدگی های نامنظم، گرگرفتگی و یا خشکی ناحیه تناسلی همراه باشد.

این عضوهیئت علمی دانشگاه، سن یائسگی طبیعی را حدودا 51 سالگی و یائسگی زودرس یا به عبارتی نارسایی زودرس تخمدان را 40 سالگی عنوان کرد.

وی با اشاره به این که یائسگی زودرس درمان پذیر است، اظهار کرد: بیشتر ترجیح می دهیم کلمه نارسایی زودرس تخمدان را به جای یائسگی زودرس در افراد جوان به کار ببریم که ماهیت نوسانی آن را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل موثر بر نارسایی زودرس تخمدان

عوامل موثر بر نارسایی زودرس تخمدان