مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 06:052023-12-12فرهنگي

معضلی به نام «قاچاق فیلم»؛ اقتصاد سینما قربانی مثلث برمودای بی قانونی


قاچاق فیلم اتفاق تلخ این روزهای سینمای ایران است، اتفاقی که در مثلثی گیر کرده و کسی آن را گردن نمی گیرد تا نبود قانون مشخص در رابطه با آن باعث ادامه روند قاچاق فیلم های سینمایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، میلیارد ها ضرر مالی برای انتشار نسخه غیرقانونی هر فیلم ضربه بزرگی است که به سینمای ایران وارد می شود، هزینه ساخت فیلم بر باد می رود و تیم تولید دیگر رمقی برای ساخت اثر تازه نخواهد داشت.

قاچاق فیلم در سال جاری یکی از اتفاقات تلخ و البته پرتکرار سینمای ایران بود، اتفاقی که حداقل برای 6 فیلم مهم در سال جاری افتاد تا 18 درصد از آثار اکران شده در یک سال قاچاق شود.

با وجود سخنان کمیته صیانت از آثار سینمایی بعد از قاچاق فیلم های قبلی و صحبت از تلاش های انجام شده برای جلوگیری از قاچاق فیلم، سینمایی بی مادر ساخته مرتضی فاطمی به صورت غیرقانونی منتشر و باعث اکران آنلاین آن شد.

برای بررسی دلایل این اتفاق نگاهی به واکنش دو فیلم ساز در رابطه با انتشار فیلمشان قابل توجه است، سعید سعدی تهیه کننده فیلم بی رویا در گفت وگویی از برنامه ریزی برای اکران آنلاین فیلمش گفته و درخواست کرده تا مخاطب این فیلم را به صورت قانونی مشاهده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معضلی به نام «قاچاق فیلم»؛ اقتصاد سینما قربانی مثلث برمودای بی قانونی

معضلی به نام «قاچاق فیلم»؛ اقتصاد سینما قربانی مثلث برمودای بی قانونی