مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 13:132023-11-28بين الملل

آپارتاید علمی مانع از چاپ مقالات محققان ایرانی نشد


محقق روانپزشکی و دانشمند یک درصد برتر گفت: از صد مقاله علمی که توسط محققان ایرانی برای مجلات معتبر علمی ارسال می شود حدود 20 تا 25 درصد بخاطر مسائل سیاسی و تحریم رد می شود که این مسئله تاثیر نسبتا بزرگی بر رشد علمی ایران دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، آخوندزاده با بیان این که نباید آپارتاید علمی ما را بترساند در برنامه افق روشن گفت: در سال 2022 میلادی حدود 74 هزار مقاله علمی از ایران منتشر شده است، اگر بگوییم همه اینها بخاطر تحریم چاپ نمی شد درست نیست بنابراین با پشتکار و مقاومت باید این 25 درصد را دور زده و سهم 75 درصد سایرمجلات دنیا را به دست بیاوریم.

محقق علم روانپزشکی یادآور شد: دولت آمریکا در 20 سال گذشته با اعمال فشار بر ناشران علمی دنیا مانع از چاپ مقالات محققان ایرانی شده است شروع این تحریم علمی که از دوران ریاست جمهوری بوش پسر آغاز شده، محققان ایرانی، کره شمالی ،سوریه ، روسیه و کشورهای که با روسیه همکاری دارند را در لیست تحریم علمی قرار داده است.

آخوندزاده با اشاره به آپارتاید علمی علیه ایران افزود: اگر شما مقاله خود را به نشریه وایلی Wiley که یک نشریه علمی امریکا یست ارسال کنید، ظرف نیم ساعت این پیام به شما ایمیل می شود شما جز کشورهای تحت تحریم هستید و باید اقرار کنید که وابستگی دولتی ندارید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آپارتاید علمی مانع از چاپ مقالات محققان ایرانی نشد

آپارتاید علمی مانع از چاپ مقالات محققان ایرانی نشد