مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 10:402023-12-14اقتصادي

توسعه چتر حمایتی برای ساخت و توسعه تجهیزات نانویی در 9 حوزه


طبق برنامه 10 ساله ستاد نانو از طراحی، ساخت و توسعه تجهیزات مرتبط با فناوری نانو حمایت شد و در زیر چتر این حمایت ها تجهیزات این حوزه در 8 زمینه به تولید رسید و این تجهیزات کشور را در لایه نشانی های میکرو و نانو متری تا ایجاد خواص مختلف بر روی سطوح و الیاف توانمند ساخته است.

- طبق برنامه 10 ساله ستاد نانو از طراحی، ساخت و توسعه تجهیزات مرتبط با فناوری نانو حمایت شد و در زیر چتر این حمایت ها تجهیزات این حوزه در 8 زمینه به تولید رسید و این تجهیزات کشور را در لایه نشانی های میکرو و نانو متری تا ایجاد خواص مختلف بر روی سطوح و الیاف توانمند ساخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، از سال 1387، حمایت از ساخت تجهیزات فناوری نانو توسط سازندگان داخلی را در دستور کار خود قرارداد.

وجود محدودیت در دسترسی به تجهیزات پیشرفته و مساله تحریم کشور در حوزه فناوری های پیشرفته، باعث ایجاد انگیزه های قوی در زمینه طراحی و ساخت این تجهیزات شده است.

از این رو با حمایت های انجام شده در این بخش تاکنون بخش عمده ای از نیاز دانشگاه ها و مراکز آموزشی به تجهیزات حوزه فناوری نانو برطرف و نیز منجر به کاهش وابستگی به واردات این تجهیزات و در نتیجه جلوگیری از خروج ارز از کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه چتر حمایتی برای ساخت و توسعه تجهیزات نانویی در 9 حوزه

توسعه چتر حمایتی برای ساخت و توسعه تجهیزات نانویی در 9 حوزه