مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 07:452023-11-26بين الملل

آتش بس در غزه؛ سبد موفقیت حماس سنگین تر از طرف مقابل


کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به توافق اخیر حماس و رژیم صهیونیستی برای ایجاد آتش بس موقت و تبادل اسرا گفت: بر اساس موارد توافق شده، سبد موفقیت های حماس در جریان این توافق سنگین تر از طرف مقابل است.

- حسن لاسجردی در گفت وگو با ایسنا در ارتباط با آتش بس صورت گرفته با بیان اینکه مواردی برای حصول آتش بس موقت مورد نظر دو طرف حماس و رژیم صهیونسیتی بود از جمله که این که اسراییلی ها تاکید داشتند تبادل زندانیان باید نفر به نفر باشد ولی حماس نظری متفاوت از این موضوع داشت و مواردی همچون این مسائل باعث شد که توافق برای آتش بس موقت به تاخیر بیفتد، گفت: با توجه به شرایط به نظر می رسد که اسراییل بیش از جریان حماس نیاز به آتش بس داشت و این رژیم ، تحت فشار خانواده ها اسرای اسراییلی و گروه های سیاسی در داخل اراضی اشغالی مجبور به پذیرش یک راهکار سیاسی در ادامه بحران به وجود آمده شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، ادامه داد: بر خلاف نابرابری هایی که بین فلسطینی ها و رژیم صهیونسیتی از نظر تجهیزات و حمایت های بین المللی و .

وجود داشت، حماس به خوبی توانست در برابر حملات و فشارهای رژیم صهیونسیتی مقاومت کند و بر سر میز مذاکرات نیز حرف خود را تا حدود زیادی به پیش ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش بس در غزه؛ سبد موفقیت حماس سنگین تر از طرف مقابل

آتش بس در غزه؛ سبد موفقیت حماس سنگین تر از طرف مقابل