مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:502023-12-03اجتماعي

حیات وحش آذربایجان شرقی در معرض تهدید است


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: حیات وحش و گونه های مختلف جانوری این استان به علت تسلط انسان بر طبیعت همواره در حال تهدید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جلفا، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  صبح امروز در مراسم آغاز طرح سرشماری حیات وحش آذربایجان شرقی، اظهار کرد: متاسفانه در دهه های اخیر به دلیل نفوذ و اعمال سلیقه توسط انسان بر طبیعت علاوه بر محیط زیست، جمعیت گونه های جانوری در حال کاهش بوده و باید با برنامه ریزی های منطقی و عملی در برابر این تهدیدات مقاومت کرد تا آسیب ها به حیات وحش به حداقل ممکن برسد.

وی چرای بی رویه غیر اصولی، تغییرات پی در پی کاربری های اراضی مرتعی و جنگلی، شکارهای بی رویه و غیرمجاز و انواع سودجویی ها در ماه های اخیر در آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در کنار این عوامل انسانی، عناصر طبیعی مثل خشکسالی های چند ساله نیز منجر به تهدید حیات وحش منطقه شده است.

اشتری یکی از اهداف اصلی و مهم طرح سرشماری از حیات وحش آذربایجان شرقی را اخذ اطلاعات درست و متقن برای جلوگیری از تلف شدن گونه های جانوری عنوان و اضافه کرد: برآوردهای کمی، تلاش و برنامه ریزی برای افزایش تنوع گونه های جانوری، مقابله با تغییرات اقلیمی و حفظ گونه های موجود از دیگر اهداف تعیین شده در اجرای طرح سرشماری است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات وحش آذربایجان شرقی در معرض تهدید است

حیات وحش آذربایجان شرقی در معرض تهدید است