مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 12:202023-12-01اقتصادي

سقوط 41 درصدی درآمد تولیدکنندگان نفت و گاز روسیه


بانک مرکزی روسیه در بررسی ثبات مالی خود اعلام کرد که درآمد بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی این کشور در 9 ماهه نخست سال میلادی جاری، به دلیل با حجم صادرات و قیمت های پایینتر، - بانک مرکزی روسیه در بررسی ثبات مالی خود اعلام کرد که درآمد بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی این کشور در 9 ماهه نخست سال میلادی جاری، به دلیل با حجم صادرات و قیمت های پایینتر، 41 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: قیمت نفت اورال که گرید نفتی صادراتی اصلی روسیه است، در این مدت به طور میانگین، 26 درصد کاهش داشت، در حالی که صادرات از طریق شبکه انحصاری خط لوله شرکت ترانس نفت در مقایسه با 9 ماه نخست سال میلادی گذشته، هشت درصد کاهش یافت.

اقتصاد روسیه با موانع جدی ناشی از تحریمهای غرب بر سر جنگ در اوکراین مواجه شده است، اما بهتر از آن چیزی که مسکو یا غرب در ابتدا انتظار داشت، با این فشار مقابله کرده است.

اکنون وزارت دارایی روسیه انتظار دارد کسری بودجه امسال حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی باشد که کمتر از دو درصد برآورد قبلی است.

آمریکا، سایر کشورهای گروه هفت (G7) و استرالیا، سال گذشته سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه را برای نفت روسیه که از طریق دریا صادر می شود، اعمال کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط 41 درصدی درآمد تولیدکنندگان نفت و گاز روسیه

سقوط 41 درصدی درآمد تولیدکنندگان نفت و گاز روسیه