مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 16:052023-11-26اقتصادي

استاد دانشگاه آمریکا: ادعاهای بایدن درباره کنترل تورم و اشتغال زایی توهم است


یک استاد دانشگاه در آمریکا گفت که ادعاهای بایدن درباره کنترل تورم و رشد اشتغال زایی در آمریکا توهمات ساختگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، دولت بایدن از سال 2021 تاکنون به رشدی بی سابقه اشتغال افتخار کرده و اینکه تورم را بسیار کمتر از دو رقمی نگاه داشته است که در اروپا مشاهده می شود.

با این حال، دکتر لینوود توهد، استاد اقتصاد در دانشگاه میزوری و رییس سابق انجمن اقتصاد ملی آمریکا، معتقد است که این ادعاهای دولت بایدن بر اساس توهمات ساخته شده اند.

این اقتصاددان به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: قیمت متعادل بوقلمون در روز شکرگزاری در شرایطی که آمریکا با یک تورم طولانی مدت روبه رو بوده یک ناهنجاری اقتصادی بی معناست.

توهد توضیح داد: قیمت بوقلمون در سال گذشته به دلیل آنفولانزای پرندگان در آمریکا افزایش یافت که منجر به کاهش عرضه بوقلمون شد، امسال آنفولانزای پرندگان کاهش یافت و به این ترتیب عرضه بوقلمون افزایش یافت.

وی افزود: پایین تر بودن قیمت بوقلمون در آمریکا نسبت به سال گذشته یک وضعیت استثنایی و تنها درباره یک کالا و آن هم بوقلمون است؛ زیرا قیمت همه مواد غذایی به طور کلی بالا رفته است و همچنین اجاره بها و سایر مخارجی که مردم عادی باید پول خود را صرف آن کنند، سنگین تر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دانشگاه آمریکا: ادعاهای بایدن درباره کنترل تورم و اشتغال زایی توهم است

استاد دانشگاه آمریکا: ادعاهای بایدن درباره کنترل تورم و اشتغال زایی توهم است