مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:502023-12-03اقتصادي

لزوم افزایش مواد آلی خاک در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مواد آلی خاک در استان با هدف افزایش سلامتی خاک، باید افزایش یابد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مواد آلی خاک در استان با هدف افزایش سلامتی خاک، باید افزایش یابد.

خسرو شهبازی 12 آذر در مراسم بزرگداشت روزجهانی خاک که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود: در حال حاضر میزان مواد آلی خاک های استان یک درصد است که باید با روش های جدید و با هدف افزایش سلامتی غذایی، به سمت افزایش مواد آلی خاک حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور در اقلیم خشک و فراخشک قرار دارد و میزان پتانسیل تبخیر در کشور 3 برابر تبخیر دنیا است، اظهار کرد: این میزان تبخیر نشان از شکنندگی کشور و خشکسالی و فرسایش خاک است، هر چند پدیده خشکسالی را نمی توان کنترل کرد اما با مدیریت صحیح می شود از فرسایش خاک جلوگیری کرد.

شهبازی با تاکید به اینکه 100 میلیون از اراضی کشور در معرض خشک شدن قرار دارند، خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی نیز همانند بیشتر استان ها به سمت بیابانی شدند پیش می رود که نیازمندیم این موضوع به شکل صحیحی مدیریت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآورشد: تخریب جنگل ها و مراتع دلیل اصلی کاهش آب های زیر زمینی و قطع شدن چشمه ها است که موجب خشکسالی شده است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم افزایش مواد آلی خاک در آذربایجان غربی

لزوم افزایش مواد آلی خاک در آذربایجان غربی