مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 11:462023-11-27سياسي

آزادی 109 زندانی گلستانی در قالب پویش


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، احمد جعفری، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال 109 زندانی از طریق پویش های مختلف در مناسبت های مذهبی آزاد شده و 3 محکوم به قصاص بخشیده شدند.

وی افزود: همچنین در این شش ماهه ابتدایی سال 1402، بیش از 67 هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شده که 23هزار و 823 فقره معادل 45 درصد منجر به سازش شده است؛ 8 پرونده قصاص نیز با سازش مختوم شده و 162 زندانی نیز آزاد شده اند.

  رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان گفت: تا انتهای سال نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های مردمی از جمله ریش سفیدان، صلح یاران، هیئت امنای مساجد محله محور و تشویق اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف را مدنظر داریم.

جعفری با تاکید بر اینکه افزایش صلح سازش باعث افزایش امنیت روانی جامعه می شود، گفت: مضافا اینکه در وقت اصحاب دعوی صرفه جویی شده و سرعت در رسیدگی و کم هزینه بودن از مزایای ایجاد سازش است.

وی با اشاره به اهداف افزایش صلح و سازش در جامعه گفت: افزایش و ارتقای فرهنگ صلح و سازش باعث کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی شده و منجر به پیشگیری از وقوع بزه و جلوگیری از تشکیل پرونده در دل دعوا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی 109 زندانی گلستانی در قالب پویش

آزادی 109 زندانی گلستانی در قالب پویش