مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 16:402023-12-21حوادث

سفرهای ناتمام در جاده های مرگ


سالانه حدود 17 هزار نفر در حوادث جاده ای کشورمان جان خود را از دست می دهند و این جدای از تعداد بالای مصدومان است که رقم به مراتب بزرگتری است.

گفته می شود که تنها 15 تا 20 درصد مجروحان تصادفات رانندگی، - منجر به قطع نخاع می شود.

درست از نیمه شب دوم اسفند ماه 1305 که درویش خان یکی از نامدارترین موسیقیدانان کشورمان در اولین سانحه رانندگی به شدت مصدوم و چند روز بعد در بیمارستان نظمیه تهران جان باخت، تا همین امروز که قریب یک قرن از اولین تصادف منجر به فوت در ایران می گذرد، تصادفات رانندگی خانواده های بسیاری را در کشورمان داغدار کرده است.

آن روز که درویش خان در نخستین تصادف گزارش شده در ایران جان باخت، کسی نمی دانست که این تازه اول راه است و این غول تازه از چراغ خارج شده و می خواهد چراغ های زیادی را خاموش کند.

از مرگ درویش خان تا مرگ جمعی از نخبگان دانشگاهی و ریاضی ایران که مریم میرزاخانی نیز یکی از همراهان آن بود که مرگش را تا گرفتن معتبرترین جایزه ریاضی دنیا به تاخیر انداخت تا ما ایرانی ها برای همیشه با یک استعداد ناب ایرانی به خود ببالیم، از مرگ سیروس قایقران کاپیتان نامدار فوتبال ایران تا مرگ دلخراش پوپک گلدره که تصادف مجال نداد که نقشش را در سریال نرگس تا به آخر ایفا کند، از تصادف یک عابر ناشناس در جاده ای دورافتاده تا آخرین تصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفرهای ناتمام در جاده های مرگ

سفرهای ناتمام در جاده های مرگ